SEO křeč

Mnoho začínajících, ale i zkušených tvůrců a optimalizátorů propadne SEO křeči.
Zjednodušeně jde o to, že se snaží získat co nejvíc návštěvníků, věnují tomu mnoho času, prostředků a přitom zapomínají na původní význam webu, který tvoří.

Důsledkem je více návštěvníků, kteří přijdou, nenajdou to co hledali, nebo nejsou s obsahem spokojeni – nenacházejí co chtějí a odcházejí jinam. Při troše štěstí zkusí ještě brouzdat chvíli po stránkách, ale valný přínos to nemá. Možná existuje výjimka, kdy kliknou na nějakou reklamu – pak je tu alespoň nějaký užitek.

Jinými slovy. Nejde jen o pozici ve vyhledávači, ale také na obsahu stránek. Do jisté míry platí, že dobrý web si uživatele najde sám a SEO k tomu má jen dopomoci.

I samotné vyhledávače se snaží nahlížet na stránky jako „obyčejný“ uživatel. Z toho plyne jedno pravidlo. „Nedělej web pro roboty, ale pro lidi“. Je to sice fráze, nicméně je pravdivá a bohužel ji stále mnoho webmásterů ignoruje.