Volíme a analyzujeme klíčová slova

Jako se nedá říct, že je nějaké auto dobré, tak se nedá říct, že je web optimalizovaný, nebo prostě dobře udělaný. Každý má nějaká svá specifika.
Analogie s autem:
Ferrari je dobré, ale jen na silnici. Oproti tomu Land Rover je zas lepší v terénu. Ale zase třeba Fabia má dobrý poměr cena a užitná hodnota. Dodávka je fajn na velké náklady, ale do města to není úplně ono naproti třeba Smartu.
Stejně tak jsou na tom weby. Některý je první na nějaký konkurenční dotaz, ale jinak není skoro k nalezení. Jiný má širokou škálu méně konkurenčních dotazů u kterých je na předních pozicích. Jiný má zase jen 10 stránek a jeho údržba a případný redesign je snadný a další má zas tisíce stránek a tak je jeho restrukturalizace obtížnější. Jeden je nový a tak si můžete dovolit změnit strukturu URL a klidně třeba zrušit původní stránky, jiný je zas roky starý a takováto změna by měla za následek katastrofu, kdy se musí začít znovu od 0.