Meta description

Nenápadný, ale docela podstatný tag je bezesporu meta description. Ať se totiž zdají fulltexty jakkoliv strohé a nespravedlivé, tak se každý z nich snaží vydolovat o stránce co nejvíc relevantních informací. A právě v meta descripton se skrývá to „pravé zlato“. Důvod je prostý.

Neoptimalizované (povětšinou i shirské) stránky jej nepoužívají, mají jej na všech stránkách webu stejný nebo je brutálně přeoptimalizovaný.

Zde je těžiště celého významu tagu meta description, totiž lenost člověka. Obecně panuje nedůvěra ve význam meta descripton a proto i SEO optimalizátor jej jaksi odbývá a cpe do něj jen trochu relevantní informace (za víc není placen, je totiž často jednodušší získávat zpětné odkazy a prezentovat je klientovi, než pracně vymýšlet copywrite pro entitu, která „vlastně není ani vidět“). No řekněte sami, za co vás klient více „pochválí“ (berme na vědomí, že o SEO a SEM nemá ani páru a vychází z faktu, že kdo je víc vidět, tak vyhraje). Odkaz (byť je v brutálně dlouhé patičce), je vidět. Kdežto meta description je „na nic“, vždyť to není vidět.

To co je výše popsáno se dá shrnout do věty: „Tagem meta description se nic nezkazí a obecně platí, že platí za rozhodně relevantnější údaj než meta keywords. Ovšem blbě vykazuje do faktury…“

POZNÁMKA: Možná se mi to zdá, ale v poslední době tento tag zažívá mezi SEO optimalizátory opět trochu boom a tak je otázkou, jak se k němu budou v budoucnu chovat vyhledávače. Obzvláště, pokud bude jeho věrohodnost klesat.